Technasium

Bedenk creatieve oplossingen voor échte problemen

Ben jij de tech-helpdesk van je vriendengroep? Ben je nieuwsgierig en onderzoek je graag hoe iets zit, als een echte wetenschapper? En doe je havo of vwo? Dan is het Technasium echt iets voor jou.

Technasium is er voor nieuwsgierige leerlingen met vwo-advies, havo of havo/vwo-advies. Hier leer je verschillende bèta-werelden kennen. Die gaan over bijvoorbeeld chemie, life science, natuurkunde en procestechniek. Je doet examen met een serieuze meesterproef.

Onderzoek & Ontwerpen

Van de brugklas tot je laatste jaar volg je 5 of 6 uur per week het vak Onderzoek & Ontwerpen (O&O). In die tijd doe je steeds nieuwe projecten, waarbij je allerlei oplossingen moet bedenken. Die projecten zijn echt: ze worden ingebracht (en beoordeeld) door opdrachtgevers van buiten de school.

Je leert leidinggeven, samenwerken, plannen en presenteren. In de tussentijd heb je ook geleerd te werken met de lasersnijder, de 3D-printer en doe je allerlei ICT-vaardigheden op.

Het Technasium wakkert je passie voor techniek verder aan en misschien verander jij de wereld wel met jouw talent.

Je schrijft je gewoon in op het passende niveau (je schooladvies). Daarna krijg je de vraag of je wil kiezen voor een profiel.

Klik op enter om uw zoekopdracht te versturen.
Sluiten arrow right